Vilken helg =P

Haha jaa fyyy fan.. Men roligt ha man haft, känner mig dock lite lagomt sliten.

Sollefteå

Är ju som sagt där jag befinner mig. För tillfället dricker vi päronsoda, ha precis varit och köpt 2 plattor öl och en box vin. Så det blir ett redigt party, tanken är ju att försöka hålla igång halva söndag oxå. Får väl se hur vi lyckas med den saken.

Ska väl snart ta och duscha kanske, byta om och sånt.

=P

Det va de här med å ligga på topp..

Det har jag inte gjort den senaste veckan.. Jobbigt läge som jag skulle ha sagt, och det är precis vad det är.

Mmm..

Idag började kemi B, men jag ha inte fått in bok än. Så vissa saker var lite dryga att hänga med på, hoppas den kommer snart. Även biologi B boken är med där, och dom behöver jag NUU !

Eftersom jag va utan telefon i morse, så var jag även utan väckarklocka. Strålande =P Hahaha.. Så jag laddade ner nått slags väckarklockaprogram till datorn och använde den istället. Funkade väl sådär, iofs vaknade jag före att den börja ringa.

Slutade 12 idag, skönt. Ha ätit lunch bestående av kyckling med kyckling.

Well well

Svar till Jenny: Japp, ett nytt kort är beställt. Så hoppas det går snabbt.. Finns på eniro och hitta om inte annat, numret hit alltså.

Iaf nu har jag sökt utbildningar inför hösten, får se vart man hamnar. Antigen blir jag kvar i Sundsvall och påbörjar en utbildning på 3 år eller så blir det Östersund 1 år. Hoppas på Sundsvall, verkar sjukt roligt. Dock inte så många platser så det är väl bara att vänta och se antar jag. Spännande !

Jag är expert på att analysera saker, men det var väl egentligen inget nytt. Blir ju snurrig på mig själv, om jag kunde sluta fundera så himla mycket på saker hela tiden. Ta det lugnt, det ordnar sig. Dock hatar jag det uttrycket, mest bara för att de är ingenting jag klarar av. Haha.. Jag måste få fundera, även om det gör mig själv knäpp. Hmm, skulle haft ett jobb där denna egenskap kommer till pass. Tror jag kan ha hittat den rätta utbildningen iaf. Tror dock inte jag kommer in, men hoppas kan man ju. ;-)

Vilken energi jag fick precis, cooooolt =) Är det motivationen som sakta börjar återfinna sig, hoppas på det.

Faaaaaaaan !!

Mitt simkort i telefon har gått av, stoppade det i den där jävla nokian.. Och de är ett heltidsjobb att få ut det därifrån igen, och tro på fan att skiten går sönder. Slitet var det, men det ska väl inte gå av för det. Det här gjorde verkligen min redan halvkassa dag ännu bättre, eller inte alls.. Härligt..

Är det nån som vill nått, så skriv ett brev eller dylikt. Snigelpost =P Haha.. Näe, men ring hit för tusan..

Ska ta och pallra mig ut i det fina vädret, inga lektioner att gå på idag. Hihi.. Så kanske ska njuta av solen medans den är uppe och ute. Kanske kameran får joina =) Roligt att ta lite fina bilder, då det inte blev några i vintras för att jag aldrig tog med mig kameran ut av nån andledning. Eller tidigare i vinter kanske man ska säga..

Shoppat

I ett försök att få mig på bättre humör så har jag och moder varit på Birsta. Vet dock inte om det blev så mycket bättre. Köpte iaf en jacka och ett par spetsleggings. Så lite nöjd är jag.

Sen var vi på City Gross och färska spanska jordgubbar inhandlades. Gott!!

Helgen

Dålig jag varit på att uppdatera känner jag, kan bero på att jag haft en massa annat för mig. Som t.ex grillparty i lördags, blev även en sväng på Olles.. Sen sov jag hos Jenny, skulle egentligen sova hos M. Men det blev inte så, men han träffade jag igår en sväng istället. Blev dock inte så länge, men men.. Ska väl ses nått i veckan som vanligt.

Somnade runt kl 19 igår, va så himla trött. Plus att jag hade en mensvärk som kom från helvete så vara vaken var ingen hit. Var vaken runt 40 min runt 23 tiden, sen somnade jag om och vaknade halv 8 imorse. Utvilad... Eller inte..

Har iaf äntligen beställt alla böckerna som jag behöver. Seg man är ibland.

Resultatet av all blondering och färgning och allt... :

Piloten

Nu är äntligen piloten färdig. Finns att skåda på Linje2 bloggen!!!!

Snart bli de grillning hos Tessan, och Mojito.. Men det tjuvstartade vi ju med igår lite. Hehe..

Näää, klä på sig kanske. YEEEESH!!

Lördag !!

Jag och Tessan gjorde en, eller jaa flera provomgångar mojito igår. Blev gott. Vi rökte även vattenpipa och spelade chicago. Skojj skojj !! Pre-party :-P haha..

Idag ska det först redigeras film, pilotavsnittet ska äntligen bli färdigt. Sen är det ju grillning som står på schemat. Kommer bli mumma. La fläskfilén i marinad igår, hoppas det smakar bra. Men det brukar det göra.. =P haha...

Ska klädda färg i håret sen. Blir inte blondering den här gången, nu är det så pass ljust så att det går med färgen det ska vara. ;-P

Smillis =)

Nu är hunden hemma igen, åkte upp till My igår. Sov där så kom Andreas dit med Smilla..
Vi var ut igår, sen blev de efterfest hemma hos My. Så var inte döpigg på morgonen direkt. Låg och sov när hunden kom. Halv 7 somnade jag =P

På lördag blir det grillparty, skooooojj !!  Wire to wire ;-P

Angående håret så måste det blekas en, kanske två ggr till. Sen kommer det bilder..

Blondering

Prövar en andra sväng med blondering nu, få se hur de går.. Svårt att bleka svart kanske. När allting är färdigt kommer det redovisas här i bloggen, vad jag nu fått för konstig idé..

Ska iaf ta bussen till Sollefteå klockan 20 ikväll. Måste få hem hunden, kan inte vänta hur länge som helst. Så natten kommer spenderas hemma hos My. Så kommer Smilla dit imorrn, så åker vi hem sen. Ikväll blir det utgång har jag hört iaf.

På lördag blir det grillparty, mums.. Å Mojito.. !!

Nää nu....!

Nu vill jag ha hem min bebis, de är så tomt utan hund. Inte bara jag som tycker det. Vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med utan henne, visst har jag andra saker att göra.. Men ändå..
Skulle egentligen få hem henne på torsdag, men nu verkar det inte bli så. Andreas fick förhinder.. =(

Ibland funderar jag faktiskt på hur tankeverksamheten fungerar på mig, färgade håret idag. Smart som jag är har jag ingen tröja eller handduk eller nått. Så nu är jag svart på ryggen och lite överallt.. Smart Jennie, smart.. Kan ju inte annat än skratta åt mig själv. Men jag lyckas ju med allt, är det inte limma ihop fingrarna tillsammans med en badrumskrok så är det något annat. Gå in i saker är jag expert på oxå.

Hola !

Nu är vi back in sweden.. Sitter på arlanda vid varsin dator, resan hem har gått bra. Allt bagage har vi med oss oxå. Ska bli skönt att få komma hem och sova i sin egen säng, den på hotellet var inte den mest bekväma. Men den funkade iaf.

Är lite lagomt trött, vi var på McDonalds och åt lite grann.. ´

Nu blickar vi framåt mot Tysklandsresan =) Skooojj !

Var runt 27 grader när vi lämnade Fuerteventura och så möts man av ett kallt Sverige. Huua !! Kommer sakna värmen, nu vill vi ha sommar !

Ugly naked guy.

Igår när jag och Tessan tog en sista drink, så fick vi se något mindre trevligt. En naken man som stod och visade hela skrumpenheten på balkongen. Nu sitter vi på transferbussen till flygplatsen. Flyget gå 1500 lokaltid, landar på arlanda 2145 lokaltid. Tisdagmorgon går vårat tåg till sundsvall, 0649. Så ca klockan 0948 är vi i sundsvall. Och därmed är våran resa avslutad.

Dag 5 & 6

Igår var vi på ötur. Vi var marknad i corralejo, besökte ett naturreservat och en utkikspost på ett högt berg. Vi var även till en getfarm och en aloe vera fabrik. Så det var en fullspäckad dag. Sen åt vi på buffen på hotellet, var riktigt gott. Paltkomavarning! :-P Idag ha vi tänkt åka till gran tarajal. Shoppa lite och sånt. Inte många dagar kvar nu, ha bränt mig en aning. Tessan med, men röd är ju oxå en färg. Vill inte hem till kylan i sverige. Men finns ju andra saker man saknar. ;-)

Dag 4

Igår åt vi på den italienska restaurangen som finns här. Mums! Vi gick en bit upp på berget men hade inget vatten med oss, så pallade inte gå hela vägen. Idag ska vi upp till ett av dom andra hotellen här. Ta ut pengar. Vi ska även sola, bättra på färgen vi fått. Röd är ju oxå en färg. :-P Nu är det frukost dags.

Dag 3

Igår så var vi in till gran tarajal som är öns näst största stad. Vi var dit och handlade samt åt. Käkade pizza, smakade inte så överdrivet mycket. Men slank ner ändå och mätta blev vi. Hiper Dino heter snabbköpet vi handlade på, lite roligt namn tycker jag. Vi gick även bort till Las playitas som är det lilla fiskesamhället som vårat hotell är beläget vid. Ska utforskas mer grundligare vid tillfälle. Idag ha vi planerat att gå upp på berget som ligger här. Även bada så klart. Knäppa massor med kort ;-)

Dag 2

Igår gjorde vi inte överdrivet mkt. Mest kollade läget, var rätt trötta efter resan och allt. Vi var på den lilla butiken som finns på hotellet och handlade nått att äta. Vi bor på ett 4 stjärnigt lägenhetshotell. En mysig liten lägenhet med uteterass. Nära till stranden och uppvärmda pooler. :-)

Good morgon !

Nu sitter vi vid gaten. Får gå ombord kl 0825, så vi väntar med spänning. Ha flummat runt här sen 0508. Åt frulle på mcdonalds. Hittills här allting flutit på perfekt. :-) Resfebern börja göra sig påmind, vi ser en massa plan som lyfter och åker mot sina destinationer. Men snart är det våran tur !

*glädjerus*

Kan man lugnt säga.

Vi såg Grudge, blev dock inte så rädd som jag brukar kunna bli. Hoppade till nångång, hade varit en lång dag. Upp tidigt och åka med hund till Grillom. Somnade ändå inte förens runt kvart i 2-2, låg i vanlig ordning och pratade en massa. Sen vaknade jag kl 8, som vanligt. Vet inte riktigt vad klockan var när vi faktiskt klev upp, men kanske runt 11-12 tiden.
Inte gjort så mkt idag, va på IKEA en sväng. Sen mest bara tagit det lugnt, pratat en massa och myst. Kommer ju inte ses på lite mer än en vecka nu, men det kommer gå bra. =) Fått reda på saker jag funderat lite på.. Känns bra !

Klockan 00.20 påbörjas våran resa mot soliga Spanien ! Då går bussen härifrån ner till Arlanda, sen går flyget till Fuerteventura 09.05 beräknas landa 14.00 lokal tid. Ska bli så himla spännande, resfebern slår nog till när som helst. Eller det har den nog redan gjort. Ska ta och duscha, sen packa handbagaget.
Hemresan påbörjas måndag den 16 kl 15.00 landar på Arlanda kl 21.45. Sen går tåget hem kl 06.48, är i Sundsvall kl 09.49 på tisdag den 17.

Får se om vi hittar åt nån dator där nere så man kanske kan blogga, eller om man är upptagen med annat. Som t.ex sol och bad !

Shopping

Nu ha jag köpt en bikini, väska och en kavaj/jacka.. Väska hade jag tänkt köpa efter jul men det blev inte av förens nu, bikini kan ju vara bra när man ska bada ;-P Och en sommarjacka är aldrig fel, hehe..

Tror att allting är klart inför resan, blir buss ner och tåg hem. Pengar är växlade, nu är det bara väskan som ska packas.

Tidigt..

Jag vaknade alldeles för tidigt, typ halv 8. Lite smått drygt, men men.. Nu börjar jag bli hungrig, så det är väl snart dags med frulle. Har sett klart boogeyman 3, började se den igår. Men jag blev så himla trött och somnade ifrån den.

Dagens att göra:

1. Forex, växla pengar
2. Y-buss, boka buss ner till sthlm och hem
3. Sköna under, bikini eller bara bikiniöverdel
4. Fixa väska
5. Packa

Fuerteventura !!

På måndag sticker jag och Tessan, då lämnar vi kalla blöta Sverige i en vecka. Vi vet dock inte vart på ön vi hamnar, men det blir nog bra vilket fall som helst. Är en sista minuten vi sticker iväg på. Ska bli så himla roligt. =)
VILL ÅKA NUUU!!! ;-P

Fast det finns ju en person jag kommer sakna lite extra... ;-(

Reebok Freestyle, Hi Int, Black/Tutu/Polka dots

Dom har är påväg hem till mig nu, jag och syster har beställt skor. Fina va ? =) Nu ska jag slänga mina älskade gamla soc skor som gjort sitt.

Vi lyckades inte hitta på så mycket igår, som vanligt. =P Ska försöka hitta på nånting till helgen och faktiskt göra nånting, får se hur vi lyckas med den punkten. Kan inte påstå att kreativiteten flödar. Grudge ska vi iaf ta och se, bara för att jag tror att nån roas lite av tanken. Blir fortfarande skrämd av att se Grudge. Underbart va =P hahah..

Eller om jag och Tessan åker iväg, vi är sjukt sugen på en sista minuten. Och det skulle passa hur bra som helst just nu. Så vi ska kolla lite på alternativ, eventuellt en weekend. Vore riktigt skoj.

Nu ska jag äta lite, sen kommer T och då bli det planering.

Tvätta..

Det är vad jag sysselsätter mig med just nu, ska alldeles strax springa till tvättstugan.. Vi hade egentligen tvättid mellan 19-23, men då har inte jag tid. Efter klockan 16 är jag upptagen med annat.
Får se vad vi kan tänkas komma på ikväll då, ska iaf äta sen får man väl se.

Igår kollade jag och Bettan på skräckfilm, inte för att jag vet om dom var speciellt läskiga. Såg iaf Shrooms, Splinter och Asylum. Den sistnämnda var den som var bäst, dom andra var mer roliga än läskiga..

Nä nu ska jag kasta in en ny maskin och hänga dom andra.. Jippie =P

Hungry =P

Håller på att göra mat, jag vet att de är sent.. Hehe.. Bli det som är kvar av linsgrytan iaf och fisk. Det är fisken jag väntar på, men den borde vara klar snart.

Imorrn bli det film med Bettan, skräckisar så klart. =P Onsdag har jag planer oxå, men vet inte vad som kommer hittas på då.

Är sjukt sugen på lite pulkaåkning, vore inte det grymt roligt? =)

Mmm.. =)

I lördags så mådde jag skitdålig ett tag på kvällen, ont i magen. Glömde gå på apoteket tidigare på dagen. Men det gick över efter ett litet tag, så då kom jag väl någorlunda igång med festandet. Vid halv 1 så drog vi ner på Olles, blev där till typ tjugo i 3. Sen blev det hem och i säng.

Haft en väldigt trevlig söndag iaf.